Pierwsze dni w nowej pracy bywają stresujące. Poznajesz mnóstwo nowych osób, miejsc, zasad. Ponadto przyswajasz ogromną ilość informacji dotyczących Twoich obowiązków. Najczęściej wiąże się też z tym nauka nowych systemów, programów i aplikacji. Masz więc prawo przeżywać dużo skrajnych emocji takich jak lęk, niepewność, zagubienie, które mieszają się z radością, ekscytacją i ciekawością. Wiemy o tym i z całych sił zawsze się staramy, żeby tych pozytywnych było jak najwięcej, a tych negatywnych jak najmniej.
Pierwszy dzień pracy
Pierwszy dzień jest poświęcony na formalności, organizację i przygotowanie Cię do kolejnych kroków. Przeważnie spędzasz go w całości w naszym warszawskim biurze. Zaczynamy bardzo spokojnie, czyli od uzupełniania i kompletowania dokumentów. Większość osób w Support Online jest zatrudniona na umowę o pracę więc…trochę to trwa, ale bez tego nie ruszamy dalej.
Oczywiście poznajesz też otoczenie, całe biuro i współpracowników (a przynajmniej tych, którzy akurat są wtedy w biurze). Pijesz pyszną kawę/herbatę i w płynny sposób przechodzisz do następnej części dnia.
Potem robi się coraz bardziej konkretnie. Dostajesz sprzęt i listę kroków do zrealizowania / skonfigurowania / zapoznania się. Nie martw się, na tym etapie też będziesz mieć wsparcie. Cały dzień spędzisz z osobą, która pomoże i podpowie co zrobić jeśli nie będziesz czegoś wiedział/a. Jak się zmęczysz albo zgłodniejesz (przeważnie ten moment nadchodzi po wykonaniu wszystkich kroków z listy) robimy przerwę na jedzenie. Możesz skorzystać z naszej kuchni lub pójść do pobliskich bistro (jest kilka do wyboru).
Po zasłużonej regeneracji czeka Cię część szkoleniowo-warsztatowa. Poświęcimy ją głównie na zapoznanie Cię z naszą autorską aplikacją do obsługi tasków. Będziesz z niej korzystać na co dzień, więc warto od razu zapoznać się z jej najważniejszymi funkcjami. Poza tym otrzymasz podstawowe informacje dotyczące zasad przyjmowania zgłoszeń, reguł dotyczących rozwiązania tasków lub przekazywania ich innym osobom. Omawiamy też część zagadnień, które najczęściej pojawiają się w ticketach oraz to gdzie można znaleźć informacje potrzebne do ich rozwiązania.
Zdajemy sobie sprawę, że w ciągu kilku godzin nie przyswoisz wszystkiego, co jest potrzebne do dalszej pracy. To jest całkowicie normalne. Pierwszy dzień ma Ci ułatwić proces wdrażania, który będzie trwał kolejne tygodnie i miesiące.
Co będzie się działo po pierwszym dniu?
Wiesz już, jak wygląda pierwszy dzień pracy w Support Online. Co będzie dalej? To zależy od tego czy zaczynasz pracę na Pierwszej Linii Wsparcia jako Konsultant IT, czy na wyższym stanowisku jako Specjalista.
Jeśli zaczynasz pracę na PLW, to kolejne dni wdrożenia przebiegają zdalnie (na tym stanowisku można całkowicie pracować w trybie Home Office). Otrzymasz dość sporo materiału do przeczytania i zapoznania się. Ważne jest dla nas, żebyś wiedział/a gdzie szukać wiedzy, informacji i danych.
Po kilku dniach otrzymasz pierwsze zgłoszenia do realizacji. Będziesz pod stałą opieką swojej przełożonej i wybranych osób z zespołu. Z czasem nabierzesz coraz więcej umiejętności i już samodzielnie odbierzesz zgłoszenia i rozwiążesz problemy użytkowników.
Jako Specjalista IT wdrażasz się trochę inaczej. Najczęściej spędzasz kolejne dni z Team Leaderem lub członkami swojego zespołu. Poznajesz też klientów, którymi będziesz się zajmować. Istotne jest wprowadzenie w infrastrukturę i rozwiązania, które są u nich stosowane.
Jako organizacja przykładamy dużą wagę do procesu wdrażania osób, które dołączają do naszego zespołu. Zależy nam na zorganizowaniu wszystkiego tak, aby ułatwić Ci wykonywanie przyszłych zadań. Warto jednak podkreślić, że równie istotny jest dla nas Twój komfort i dobre samopoczucie. Naszym celem jest to, aby osoby, które zaczynają pracę w Support Online, jak najszybciej przestały się czuć jako te ‘nowe’.
Joanna Chojecka
HR Manager w Support Online